PLATAFORMA CIUTADANA NO MÉS MORTS A LA C-55

Qui som?

Som una Plataforma creada per la millora de les connexions, les infraestructures i la mobilitat de la Catalunya Central, i en especial la seva seguretat, que engloba les comarques del Bages, Berguedà, Solsonès, Moianes, fins i tot Alt Urgell i Cerdanya, totes molt mancades d'aquestes, tant per carretera com per tren, especialment amb l'àrea metropolitana i els seus voltants. El nostre mitja més important de connexió i contacte és la pàgina al Facebook de la que disposa la Plataforma, en que hem superat de llarg els 4.000 seguidors i anem en camí d'aconseguir els 5.000.

D'on venim?

La Plataforma Ciutadana No Més Morts a la C-55, va nàixer el juny de l'any 2011, a conseqüència de la mort a la carretera C-55 d'un nen de 4 anys, una més de les moltes morts que s'han produït en aquesta. Un grup de gent vam pensar que ja n'hi havia prou i que s'havia de fer alguna cosa, es va crear la pàgina del Facebook, més tard el Twitter i van començar les mobilitzacions i talls de carretera a cada nova víctima mortal, per tal de conscienciar al govern que poses fi a la sagnia d'aquesta carretera, considerada de la xarxa bàsica de carreteres, d'una sola calçada amb un carril per sentit i que suporta 34.000 vehicles per dia, però malgrat les moltes morts, una de les darreres va tornar a ser un nen de 9 anys, la conselleria de torn no ha volgut escoltar mai el que a crits es demana i necessita, però si ho ha fet en altres llocs amb menys transit i molts més quilòmetres, el que es demana amb urgència és el DESDOBLAMENT DE LA C-55 per evitar els xocs frontals i treure de l’abandonament endèmic aquestes comarques. Des de l'any 2000 i en els seus 30 Km portem 105 morts a l'acte i centenars i centenars de ferits de diferent gravetat. La seva excusa és l'autopista C-16, que és la més cara de tot l'estat espanyol, no deixen de dir-nos que són vies paral•leles, quan això no és cert, només en són 10 Km., aquesta autopista no permet una connexió d'aquestes comarques amb el Baix Llobregat, Zona Franca, Port o Aeroport, una C-55 per la que circulen molt vehicles de gran tonatge. Per potenciar que la gent agafi l'autopista la Generalitat paga grans bonificacions a les concessionàries FERROVIAL i ABERTIS, que cada any sumen entre 30 i 40 MEURS. El tren no és molt millor i trigues més en fer el trajecte que fa 150 anys, això el dia que funciona, però és que el tren tampoc existeix al Bages nord, Berguedà, Solsonès, Moianès, Cerdanya i Alt Urgell, també a partir de les 10:30 del vespre no hi ha cap mitja de transport públic amb la capital o entre poblacions dels voltants, de moment tampoc tenim BusExpres, ens al contrari tenim uns busos vells i que van atapeïts de gent dreta o asseguda a les escales, molts d'ells fan el seu trajecte per la C-55 que pot durar i durar... Tenim mocions del Parlament favorables, hem assistit a reunions amb consellers, diputats, consells comarcals, alcaldes, regidors, partits politics ...

On anem?

A deixar de ser unes comarques oblidades i empobrides, volem tenir una mobilitat segura i d'aquest segle, no volem més morts a la C-55, però tampoc volem les solucions de la conselleria de Territori per evitar-les, això és convertir la C-55 en una ratera, com estan fent ara amb aquestes obres, que ells en diuen per seguretat, però que han aconseguit que una bona part d'aquesta és circuli a 30 o 40 km/h quan no hi ha talls o retencions, que els camions pràcticament queden atrapats, que bombers, ambulàncies o altres cossos de seguretat en cas de necessitats d’assistències no puguin ni passar, que com a conseqüència de l’estretor s’ha provocat retencions de quilometres, tot això sense aixecar les barreres de la C-16 per permetre la circulació. Volem que entrin en els pressupostos i s'executin de forma immediata els 3 projectes fets de desdoblament, que han estat pagats i amb l'estudi d'impacte ambiental aprovat de la C-55 entre Castellbell i Manresa, la gratuïtat de l'autopista C-16, que pel seu tresat perillós i tortuós no passaria ni com autovia i que els camions no volen ni trepitjar, sempre amb la finalització de la B-40. Què s'acabi la sangonera de bonificacions que fan més riques les concessionàries i ens empobreixen encara més, amb unes noves bonificacions que són un nou engany, no podem continuar pagant la C-16 fins l’1 de gener del 2037. Que és comenci l’estudi per executar el túnel de Montcada que permetrà escurçar el trajecte amb el tren de Manresa a Barcelona.

Segueix-nos a Facebook

Segueix-nos a Twitter